Related Posts with Thumbnails

Wednesday, August 18, 2010

KENYA: KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN TOPRAKLAR

Roma'ya  geldiğimizden beri pek çok kişi her yanı tarih kokan, meydanları insanları büyüleyen, mimarların ve heykeltraşların bir ülkeyi nasıl muhteşem hale getirebileceklerine çok güzel bir örnek olan Roma'yı çok merak ettiklerini söylüyor.

Buraya gelmeden önce ben de Roma'yı merak ediyordum elbette.  Ama Nairobi'de yaşamadan önce dünyanın hiçbir yeri Afrika kadar çekici, gizemli ve davetkar değildi benim için. Çünkü bir çok kişinin Roma hakkında söyleyecek bir şeyleri varken, söz konusu Afrika olduğunda karşıma adeta çok bilinmeyenli bir denklem çıkıyordu, keşfedilmeyi ve çözülmeyi bekleyen. Ve Nairobi'de yaşadığım iki yıl boyunca anladım ki bilmeyenlerin, gidip görmeyenlerin burun kıvırdığı Afrika, güzelliklerini ancak  kendisini keşfetmek isteyenlere sunuyor ve onların kalbinde apayrı bir yere sahip oluyor.

Türk Hava Yolları'nın sponsorluğunda gerçekleştirilen  "Kenya:Keşfedilmeyi Bekleyen Topraklar " belgeselinin tanıtım videosunu ben  çok beğendim. Her ne kadar seyyar dünyamda Roma'daki yeni hayatımızı anlatsam da bu videoyu sizlerle paylaşmadan edemedim.

THY Sunar: Kenya from Gokhan Yorgancigil on Vimeo.

2 yorum:

Selen said...

Ne demek istedigini o kadar iyi anliyorum ki. Bambaska bir tutku bu tur yerleri kesfteme arzusu, verdigi mutluluk ise tarifsiz. Anilarimin en degerlileri bunlar benim. Avrupa'da harika restoranlarda yedigim gozalici yemekler degil de, Sudan'da kalayli bakir kaptan ellerimle yedigim keci eti cikmaz aklimdan nedense...

Göçebe said...

Duygularını çok güzel ifade etmişsin
Bazen bana soruyorlar "Roma mı daha güzel yoksa Nairobi mi? " diye. Bence Avrupa ile Afrika'yı karşılaştırmak elma ile armutu karşılaştırmaya benziyor. İkisi de insanın ağzında farklı tadlar bırakıyor çünkü.
Ve tahmin ediyorum ki Afrika'nın damağımızda bıraktığı lezzet, başka bambaşka oluyor. Hiç unutamadığın bakır tastaki keçi eti gibi.:)
Sevgiler