Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 22, 2010

Nar Tanesi, Nur Tanesi


Haftasonu markette sebze-meyve alışverişi yaparken gözüm birden güzel mi güzel, büyük mü büyük narlara takıldı. Önce güzellikleri dikkatimi çekti, sonra da üstündeki nazar boncukları! Hepinizin tahmin edeceği üzere Türkiye'den ithal edilmişlerdi. İhracatçı firma üşenmeyip her birine birer nazar boncuğu taktığı gibi, bir kısmına da narın faydalarını anlatan Almanca ve İngilizce notlar iliştirmiş. "Mucize meyve nar" başlıklı bu notlarda narın tansiyonu düzenlediğinden kalbi koruduğuna, cilde iyi geldiğine kadar bir çok faydası sıralanmış. Hem ürün, hem de sunumu bu kadar güzel olunca markette bir çok kişi de gelip narlara en azından bir göz atıyordu. Firmayı gerçekten çok takdir ettim ve tabii ki memleket narlarından ben de hissemi aldım! İçleri de dışları kadar güzeldi...













5 yorum:

bilge said...

Bahçemde nar ağaçlarım var inanın her biri nerdeyse 1 kilo geliyor..mucize bir meyve gurbet ellerde vatan hasretini birazcık gidermiştir sanırım sevgilerimle..

Sağlıklı huzurlu güzelliklerle dolu bir yıl dilerim..

beste said...

yilbasi icicn bende aldim ama acik pembe tatli nar taneleri cikiyor icinden! nerede o hafif buruk tatli, kipkirmizi memleket narlari:)bulman iyi olmus afiyet olsun.

Cincüce Banu said...

Bu ne imnce bir düşünce! Narların üzerine boncuk kondurmayı akıl eden bir inan ne güzel biridir!

Merhaba, blogunuzu yeni keşfettim ve içinde kısacık bir tur bile beni benden aldı. Özellikle kuklalara / cadılara bayıldım. Sanırım yakında yeni bir gezintiye daha çıkacağım "Seyyar Dünyam"da.

Sevgilerimle...
Banu

Göçebe said...

Bilge, Beste'nin de yazdığı gibi Roma'da satılan narların renkleri Türkiye'dekiler gibi kıpkırmızı değiller. Her ne kadar lezzetli olsalar da memleket narlarının yerini tutmuyorlar:)

Beste, Roma'dakiler de öyle lezzetlilerama renkleri pembe.

Cincüce Banu, bence de çok ince düşünülmüş bir ayrıntı. Benim de çok hoşuma gitti. Bu arada iltifatın için teşekkürler.

Aydedeye havlayan said...

ne güzel, narlarımız dünyayı dolaşıyor :) yerden yere vurulan, duvarlarda sektirilen domateslerimizden sonra iyi bir haber oldu bu!