Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 1, 2010

NUTELLALI TARİFLER

Birçok insan gibi ben de tam anlamıyla bir nutella bağımlısı, tutkunu hatta canavarıyım diyebilirim. Bu kadar çok nutella seven birisi olarak, nutellanın anavatanında bulunmaktan ne kadar memnun olduğumu tahmin edebilirsiniz. Çünkü nutellanın tarifinin ülkeden ülkeye değiştiğini okumuştum.  Her ne kadar Türkiye'de  satılan nutellayı en son üç sene önce yediğimden tadını tam olarak hatırlayamasam da İtalya'da yediğimiz nutellaların Kenya'da satın aldığımız nutellalardan kesinlikle daha güzel olduklarını söyleyebilirim. Çünkü buradan aldığımız  nutellaları  yediğimde  çikolata ve fındık aromasını çok daha fazla hissediyorum.


Ve Roma'ya geldiğimiz günden beri pek çok yerde nutellalı tatlılar görüyorum. Muffinler, tartlar, muslar, dondurmalar.. Geçen gün yemek kitabı alırken " Nutellalı Tarifler " kitabına rastgelince  kitabı almaya niyetlendiysem de benim vazgeçilmez nutella tarifimi hatırlayıp almaktan vazgeçtim.Tarifim ise çok kolay şöyle ki: Dolaptan nutella kavanozu gizlendiği yerden usulca alınır, içine büyükçe bir kaşık salınır ve katıksız olarak yenir.  Mmm..nefis! Bu arada ağızda kalan o muhteşem tadın gitmemesi için de dişler mümkünse hemen fırçalanmaz:)


Evimizde neredeyse her hafta kocaman bir nutella kavanozunu tek başına bitirebilen bir  "nutella canavarı " olduğundan eşim  gözümün doyması için bu 5 kiloluk nutella damacanalarından kavanozlarından almayı teklif etti. Beş kilo nutellayı bir hafta içerisinde yediğimde bir daha hiç nutella yemeyeceğimi düşünüyor zavallıJ


Bu arada Roma'da oldukça meşhur olan ve bir çok yerde şubesi bulunan  Blue İce'in bir şubesi de bizim oturduğumuz semtte, hatta evimize beş dakikalık bir mesafede. Burada neredeyse aklınıza gelebilecek her çeşit meyveden yapılan gelatoları bulabilirsiniz. Ayrıca gelatoları olduğu kadar nutellalı mousseları ve nutellalı krepleri de çok güzel yapıyorlar.








Krep yaparken kullandıkları malzemeler

7 yorum:

Defnenin Annesi said...

Bol nutella'li post okuyunca insanin cani nutella cekiyormus, kizim görmeden nutellayi kasiklayip geliyorum :-) Buarada bizde nutellalarimizi almanyadan getiriyoruz, türkiyedekiler cok farkli...

Göçebe said...

Afiyet olsun:)

Türkiye'dekilerin tadı nasıldı? En son üç sene önce yediğimden hatırlayamıyorum.

minimalist said...

benim fazla bir düşkünlüğüm yoktur hem nutelleya hem de genel olarak tatlılara :)) karnımın şuan açlığından mıdır nedir acayip canım çekti ilk market alışverişinde alacağım :))) gerçekten!!!

Griffith said...

Ağzımı öyle bir sulandırdın ki birikenlerle gargara bile yapabilirim. :(

Göçebe said...

Minimalist, bugüne kadar tanıdığım bayanlar arasında nutellaya düşkün olmayan tek kişi sensin sanırım:) Belki marketten alacağın güzel bir nutella ile bu fikrimiz değişebilir:)

Griffith, hemen bir tane yollayayım diyeceğim ama Roma'dan sana ulaşana kadar sanırım nutella kavanozunun dibi gözükmüş olur :)

Kon-Tiki (Ashley) said...

OOOOhaaaaaaa ablaa süpppper ya .Almanya'da bile böylesini görmemiştim. Keşke yollanabilcek bişi olsa birini bulur yollatırdım :D

Kon-Tiki (Ashley) said...

Nutellllaaa:D