Related Posts with Thumbnails

Sunday, December 26, 2010

Vatikan'da Noel Ayini

Katolik ve Protestanlara göre Hz. İsa'nın doğduğu gün olan 25 Aralık tarihi bildiğiniz gibi Noel olarak kutlanıyor (Ortodokslar ise Noel'i Julyen takvimine göre 25 Aralık'a denk gelen 7 Ocak günü kutluyorlar). Noel gününün bir gün öncesinde, yani arife günü gecesi Katolikliğin merkezi olan Vatikan'daki Aziz Petrus Bazilikası'nda (Saint Peter's Basilica) Papa tarafından büyük bir Noel ayini gerçekleştiriliyor. Katolik dünyasının bu en önemli ayinini izlemek için geçtiğimiz Cuma akşamı bendeniz de Vatikan'daydım.


Bu ayine ancak Noel'den çok önce ücretsiz olarak temin edilen biletlerle girmek mümkün. 


Akşam saat 10'da başlayacak olan ayin için kapılar 8:30'da açılıyordu ve içeri girebilmek için Vatikan'a daha da erken gitmek gerekti. Arada bir yağan yağmurun altında yaklaşık bir saat kadar bekledikten ve güvenlik kontrolünden geçtikten sonra kiliseye girebildim.


Aslında sembolik bir görev üstlenen İsviçreli muhafızlar.


Aziz Petrus Bazilikası 60.000 kişilik kapasitesiyle Hristiyanlığın en büyük kilisesi olma özelliğine sahip oldukça görkemli bir yapı. Bu tarz görkemli yapıların bir çoğu gibi, burada da yapının büyüklüğünü içindeyken pek anlamıyorsunuz. Örneğin yukarıda solda yer alan fotoğrafın üst ortasındaki balkonda altı kişilik küçük bir orkestra yer alıyor, ancak bunu ilk bakışta anlamak oldukça zor.


Vatikan'a erkenden gitmiş olmama rağmen, içeri girdiğimde kilisenin yarısından fazlası doluydu. Ben ayini daha iyi izlerim düşüncesiyle ön tarafa en yakın yere oturmaya çalıştım ancak sonra anladım ki asıl popüler olan öne yakın olmak kadar Papa'nın geçeceği, fotoğrafta gördüğünüz yola yakın olmak. Fotoğrafın arka planında bir "nativity scene" (Hz. İsa'nın doğumunu canlandıran bir sahne) var, benzer bir sahne de meydana kurulmuş.


Törene önce çeşitli düzeydeki rahipler, ardından kardinaller ve en son da Papa geldi. 


İnsanların Papa'ya olan ilgisi oldukça fazlaydı. Geçtiğimiz yılki Noel ayininde aklı dengesi bozuk bir kadın, bu geçiş sırasında Papa'nın üzerine atlayıp yere devirmiş. Bu nedenle geçiş yolunda epeyce koruma vardı.

Geçerken insanlar tarafından alkışlanması ve bir din adamına adeta pop star muamelesi yapılması garibime gitti desem yalan olmaz. 


Kilisenin büyüklüğünü anlayabileceğiniz bir fotoğraf da bu. Papa fotoğrafın alt ortasındaki büyük kırmızı koltukta oturuyor. Üstteki mumlar oturduğum yerden küçük gibi gözükse de, boyları şamdanlarla birlikte muhtemelen iki metreyi buluyordu.


Girişte herkese fotoğrafta gördüğünüz, ayinde yapılan duaları, söylenen ilahileri vs. içeren kitaptan veriliyor.


Kitapta ayinde yapılan her şey sırasıyla mevcut. Ayindeki ilginç bir ayrıntı ise çeşitli bölümlerin Fransızca, Portekizce, Almanca, Filipince gibi farklı dillerde yapılmış olması. 


Ayinden küçük bir parça.


Dışarıda neler olup bittiğini de görebilmek için ayinden biraz erken ayrıldım. İnsanlar soğuk havaya rağmen meydana kurulan dev ekranlardan ayini takip ediyorlardı.




Bu da katedralin bulunduğu Saint Pietro Meydanı'ndaki doğum sahnesi. Dikkat ederseniz ayinden hemen önce çektiğim bu fotoğrafta "bebek İsa" yok. Ortadaki saman dolu beşikvari nesne boş.


Bu fotoğrafı ise Noel gününde çektim, artık sahnede "bebek İsa" da var.


Bu yıl meydana yerleştirilen çam tam 35 metre boyunda. Çam, her yıl farklı ülkelerden ya da İtalya'nın farklı bölgelerinden geliyor.


Çamın altında yer alan farklı dillerdeki "İyi Noeller ve mutlu yıllar" mesajları.

15 yorum:

Red Riding Hood said...

Ne diyim size sevgili Seyyar Dünyam. Yazılar resimler ve o sıkmayan anlatım tarzınız hiç değişmesin.Kızımda bende severek takip ediyoruz sizi.
2011'de gezecek birçok yeriniz olması dileğimle :)

Merry *. • ˚ ˚ •. ★ ★ Christmas. *. °. ° * * ★ ★ Joyeux. • ˚ ˚ ★ ★ ˛ ˚ ˛ •
•. Noël ★ ˛ ˚ _Π_____. * ˚ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ */______/~ \. ˚ ˚ ˛ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ *| 田田 | 门

Mutlu Yıllar

Göçebe said...

İyi dileklerin için teşekkürler Red Riding Hood:)

Tebessüm said...

Ayinde bulunmuş gibi hissettirdiniz bizi. Dünyanın değişik yerlerinden, farklı kültürlerinden bizi haberdar ettiğiniz için teşekkür ediyorum. Başarılar :)

Dr. Sadiye Kuş said...

Vatikanda Noel ayini ile ilgili yazınızı ilgiyle okudum. Fotoğraflar ve anlatım çok güzeldi. Ellerinize sağlık.

Azura said...

Ne de güzel bir blog, ne de güzel yazılar! Dinlerin ortaya çıkmasından bu yana insanoğlunun hala bu denli dinlerine bağlı olması, olabilmesi ne ilginç gerçekten. Keşke dinlerden önce Yaradan'a bu kadar bağlı olunabilseydi insanlar ve dinde bahsedilen gerçek anlamı anlayabilselerdi!..

Bu arada Neol falan derken keşke noel baba gerçek olsaymış demeden geçemeyeceğim. Uslu çocuk oldunuz mu bakalım? :D

Göçebe said...

İltifatlarınız için çok teşekkürler. Yazdıklarımın okunuyor olması çok mutlu ediyor beni ve daha fazla yazmak, sizleri farklı güzelliklerle tanıştırabilmek için motive ediyor. Örneğin, bloguma yazmayacak olsam bu ayine katılabilmek için o kadar ayakta beklermiydim bilmiyorum :)

Ecehan said...

Şahane bir paylaşım olmuş.Tşk.

Aynur (Küçük Hala) said...

bir ödül takdim etmek isterim size, kabul buyurursanız eğer...
sevgiler...

C!lekl! k!z ♪ said...

ayni zamanda romadaymisiz...bizde oralardaydik...

fütursüzca paradoks said...

meraba (:
tr'den mimlendin (:

Selfet said...

Çam ağacı ne kadar güzel..
Umarım yanan ışıkları herkese huzur getirir..
Fotoğrafların hepsi harika.. :)

MODA GEZGİNİ said...

canım benim.ilk kez blogunu görüyorum ama çok beğendim.okadar sade uslupla yazılarınız var bi solukta okudum.resimler zaten muhteşem.eline sağlık.blogumda hediye çekilişime bekliyorum.öpüldün:)

nesrin said...

Cok etkileyici görüntüler. Berlinden sevgiler...

Anonymous said...

merhaba,
ppaya pop star muamelesi yapilmasi beni sasirti demissiniz,hatirlatmak istedim,papa bizler icin cok kutsaldir,onu gormek ve ona dokunabilmek bizler icin cok ozel dir.sanirim simdi anlamsisinizdir
sevgilerimle

Anonymous said...

Merhaba biletleri nereden temin ettiniz?