Related Posts with Thumbnails

Sunday, February 20, 2011

Floransa 2



Malum su olmadan medeniyet olmuyor. Floransa'nın su koynağı ise Roma'dan da geçen Tiber Nehri'nden sonra orta İtalya'nın en önemli nehri olan Arno Nehri.


Nehrin üzerindeki en önemli köprü olan Ponte Vecchio (Eski Köprü), Floransa'nın 2. Dünya Savaşı'ndan zarar almadan çıkan tek köprüsü. Hitler'in köprüye dokunulmaması için açık talimat verdiği, ancak köprünün kullanılmaz hale gelmesi için giriş ve çıkışındaki binaların yıkıldığı söyleniyor.



Köprünün üzerinde daha çok kuyumcular  ve hediyelik eşya dükkanları var. Geçmişte dükkan sahipleri kent yönetiminden izin almak suretiyle ürünlerini dükkanlarının önüne koydukları tablalarda sergilerlermiş. İflas (bankruptcy) tabirinin de bu köprüde doğduğu söyleniyor. Borçlarını ödeyemeyen tüccarların tablaları (banco) askerler tarafından kırıldığı (rotto) ve tüccar artık iş yapamaz hale geldiği için bir tüccarın batmasına "bancorotto" yani kırık tabla denirmiş. Bu tabir zamanla iflas kavramını anlatmakta kullanılır olmuş. Bizde olsaydı iflas edenlere tablası kırık demek gerekecekti anlayacağınız.



Çarşıyı gezerken "bu köprü bizim bir şehrimizde olsaydı adını "çarşılı köprü" koyardık" diye düşündüm. Gerçekten de daha sonra, bu yazıyı yazarken merak edip google'da "çarşılı köprü"yü aradım ve Bursa'daki Irgandi Köprüsü'ne çarşılı köprü dendiğini öğrendim. Bu bilgiyi aldığım siteye göre dünyada dört tane çarşılı köprü bulunuyormuş (Bursa, Floransa, Venedik ve Lofça -Bulgaristan-).





Floransa ziyaretimiz boyunca müzik çalarak ve dans ederek etraftakilerin eğlenceli vakit geçirmesini sağlayan, bir yandan da dağıttıkları broşürlerle propoganda yapan bu Budistlere defalarca rastladık.


Ve işte İtalya'da gördüğümüz en iyi sokak sanatçılarından birisi. Merak edip çantada yazılı web sitesini ziyaret ettim. Sanatçının sayfasında kendisi hakkında bilgiler ve farklı Avrupa ülkelerinde yaptığı gösterilerin fotoğrafları var.




Yolların bazı bölümleri, sokak ressamları için ayrılıp çerçevelenmiş.


Ziyaretimiz günübirlik olduğu için Floransa'dan şehre doyamadan ayrıldık. Ancak bu, gelecek sefer için bizi daha çok iştahlandırdı.. 

19 yorum:

Aslısın said...

İlham veren sokaklar ve insanlar...

canavar said...

Piazzale Michelangelo'dan gün batımını izlemeden şehirden ayrıldıysanız ilk trenle geri dönün :) ha bir de oraya çıkarken bir şişe iyi soğutulmuş prosecco almayı unutmayın yanınıza :)

yasamak guzeldir mi said...

aynalı carşı... inşallah ben de bursadakını koyarım bloguma.fotograflaman super yalnız.poz vermesını de cekmesını de beceremeyen bırı olaraktan bayıldım.

TinnyMey said...

your pictures are all beautiful!
greetings

PINAR FİGAN KÖSE said...

Ne güzel bir blog bu gezmiş kadar oldum.
Sevgiyle kal
Pınar

PINAR FİGAN KÖSE said...

harika bir blog

fem said...

milanoda 3 yil gecirdik ve bu sayede italya'yi karis karis gezdik Floransa cok guzel bi sehir fotograflarin beni o gune geri goturdu cok tesekkurleer

Göçebe said...

Pınar Figen Köse, iltifatlarınız için çok teşekkür ederim.

Fem, Milano'yu da çok merak ediyorum. Madem orada üç yıl yaşamışsın ben de gitmeden önce seni haberdar edip, tavsiyelerini alırım o zaman ;)

Göçebe said...

Aslısın- bu yüzden Floransa'ya hayran oldum. Tekrar görebilmek için şimdiden sabırsızlanıyorum.

Canavar- Floransa'ya günü birlik gittiğimiz için bahsettiğin yere gidemedik. Gün batımını Arno Nehri üzerindeki Ponte Vecchio'dan izledik. O da şahaneydi. Bir daha ki sefere muhakkak Piazzale Michelangelo'ya da gideceğim.

Yaşamak güzeldir mi- Sabırsızlıkla yazını bekliyorum. Yazdığında bana link gönderir misin?

Baran Uludağ said...

Harika bir seyehat tur'u olmuş. -İşin garip kısmı, Budistler'in İtalya'da propaganda yapması.

Budizm'i mi yayıyorlar nedir .)

Göçebe said...

Baran Uludağ - Gerçekten çok keyifli bir geziydi. İkincisini iple çekiyorum.

Budistleri ilk gördüğümde sokak sanatçısı olduklarını düşünmüştüm. Kendilerini izleyen insanlara dağıttıkları broşürlerle
onların propaganda yapan budistler olduğunu anlamam uzun sürmedi.

K.C.S. said...

Bu blogu incelemek ne kadar keyifli yahu. Rengarenk (:

Göçebe said...

Teşekkürler K.C.S.

Burcu said...

görmeyi istediğim yerlerden fotograflar harika hep merak ediyordum o minyatür gibi köprünün üstünde duran binalarda ne var diye şimdi bilgelendim :)) araştırmamıştım hiç görselliği daha çekici geliyordu sevgiler iyi gezmeler...

Göçebe said...

Bilge, Floransa'ya gitmeden önce ben de bu köprüyü ve köprünün üzerindeki binaları merak ediyordum. Samimi olmak gerekirse kuyumcu dükkanlarını gördüğümde az da olsa hayal kırıklığı yaşadım.

Modafobik said...

Görsellere bu kadar aşık olduysam, gitsem neler olur kim bilir?! :)

Asli A. said...

İnanmayacaksın ama Kenya bölümünü ve ev bulma sürecini okuduğum an kareli jetonum düştü: taaaak :)

Bloglardan bahsetmiştik ama seyyar dünyam'ı isim olarak ben neden unutmuşum ki? yoksa seyyar dünyam'dan bahsetmedik mi? hatırlayamadım bak :))

sevgiler,
Asli

minimalist said...

Floransa gezim; daha şehre girmeden (yolculuktan kaynaklanan, uçak, otobüs vb.) otobüste bayılarak başlamıştı; ve tüm tur ekibi geziye başladığında biz eşimle otelde 3-4 saat uyumuştuk ve sonrasında katılabilmiştik. Tabi bu olağanüstü şehiri bu şekilde gezmek hiç istemezdim ama kısmet işte :))) şimdi harika fotolarınla o günler geldi aklıma :))

Dijital Günlük said...

Floransa gerçekten çok güzel.Fakat her gezi grubunda olabilecek bazı sorunlardan dolayı Floransa'yı çok gezemedik ve David heykelini de göremediğimden aklım Floransa'da kaldı...Umarım tekrar gezme fırsatı bulurum :))