Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 8, 2011

Orvieto 2

Katedralden sonra Orvieto'da özellikle görmek istediğimiz ikinci yer St. Patrick Kuyusuydu. 


Felaketler, savaşlar gibi acil durumlarda su ihtiyacını karşılamak üzere 1527 yılında inşaatına başlayan kuyu 10 yılda tamamlanmış.


En ilginç özelliği ise iniş ve çıkış için birbirleriyle kesişmeyen 248 basamaklık iki ayrı spiral merdivenden oluşuyor olması. Böylece su taşıyan katırlar ayrı kapılardan girip çıkabiliyormuş. 




Kuyuda doğal ışıklandırmanın dışında ışıklandırma yok. Işıklandırmayı sağlamak üzere kuyuya harika bir görüntü veren 70 tane pencere yapılmış. 


Kuyunun derinliği 62 metre, genişliğiyse 13 metre. Aşağıya indikçe ortam daha nemli ve serin hale geliyor. Klostrofobisi olanların uzak durması gereken bir yer anlayacağınız.


Su olur da içine para atılmaz mı :)


Kuyunun dibinden bakınca..


Bu kez flaşlı.

Kuyuyla ilgili olarak internette yapılan yorumlardan birinde kuyuya giderken yanınızda kesinlikle cep telefonu bulundurmanızı tavsiye eden bir not görünce açıkçası şaşırdım. Meğer notun sahibi kuyuyu ziyaret etmeden iki gün önce bir turist, görevliler ziyaret saati bittiğinde kapıyı kapatıp gidince içeride mahsur kalmış ve telefonu yanında olduğu için yardım talep edebilmiş..



Orvieto'ya Nasıl Gidilir?

Trenle: Roma Termini'den Orvieto'ya 1 saat 6 dakikada varan tren 14.50, 1 saat 20 dakikada varan tren ise 7,10 Euro. Trenden indikten sonra şehre gitmek üzere füniküleri kullanabilirsiniz.

Arabayla: Orvieto Roma'dan yaklaşık 130 km ve otobandan (A1) gittiğiniz takdirde yaklaşık 1 saat 15 dakika sürüyor. 

5 yorum:

coco-jelly said...

çok etkileyici fotolar canım..yazık ya demek adam orda kalmış sonrasında ne oldu acep...Allah düşürmesin:)

bolkepce said...

Biraz ürkütücü olsa da kendime hakim olamayıp, kesinlikle ben de en dibine kadar inerdim. Kapadokya'daki türlü tünelleri hatırlattı bana, iki büklüm girdiğimiz...
Takipteyim.

BuRCu said...

Fotoğraflardaki derinliğe bayıldım, eridim bittim. Ama benim bu hayalimin gerçek olması lazım, İtalya' nın her köşesini gezmem her yerini görmem lazım. İmreniyorum size, bir de çok ama çok teşekkür ediyorum gitmiş kadar oluyorum bu sayede :)

juliet said...

Bloğunuzu görünce inanamadım. İtalyayı gezip görmek, kültürünü keşfetmek çok büyük bi arzum. Bloğunuz sayesinde gittiğimde bilinçli bir turist olarak gezebilirim sanırım. :) Güzel yazılarınız ve fotograflarınız için teşekkürler..

timeout said...

cep telefonu kesinlikle aklımızda bulunsun :)))