Related Posts with Thumbnails

Sunday, August 14, 2011

Roma'dan Küçük Bir Kaçamak: Nemi


Dağ çilekleri ve harika doğasıyla Nemi, Roma'daki telaşeli hayattan (ve yazın Roma'nın nemli sıcağından) kısa bir süreliğine de olsa kaçmak isteyenler için ideal bir yer. Roma'ya yaklaşık 30 kilometre uzaklıktaki bu şirin ve yemyeşil kasabanın adı  "Nemus " yani koruluktan geliyor.






Kasabanın aşağısında yer alan Nemi Gölü'nün biz ziyaretçiler için temel değeri manzaraya yaptığı eşsiz katkı olsa da, aslında göl arkeolojik açıdan da önemli. Burada dönemine göre oldukça ileri teknolojiyle yapılmış ve olağanüstü büyük boyutlara sahip iki batık Roma Gemisine ait kalıntılar bulunmuş. Milattan sonra 1. yüzyılda yapıldığı söylenen gemilerin neden inşa edildiği tam olarak bilinmiyor (belki de yeni bir tufan bekliyorlardı). Ancak bulunan kalıntılardan birisi yapımında kullanılan mermerler, mozaik kaplı zemini ve hamamlarıyla adeta dönemin Titanic'iymiş.


Nemi deyince belki de akla ilk gelen şey çilek. Kasabada neredeyse adım başı satılan küçük dağ çilekleri waffle üstünde veya dondurmayla birlikte harika gidiyor.


Kasaba turistlerin uğrak yeri olunca halk güzel dağ çileklerini pazarlayabilmek için akla gelebilecek her şeyin çilekli hallerini üretmiş.


Çilekli sabunlar.


Çilekli makarna


Çilekli risotto için çilekli pirinç


Ve tabii ki leziz reçeller..


Farklı kurutulmuş mantar çeşitleri



Lavanta sirkesi..


Nemi'de ailecek çok güzel vakit geçirdik.  YH çilekleri o kadar çok sevdi ki, sokak aralarına diktikleri bu çilekleri koparmaya kıyamayıp onları "cici cici " diye sevdi.





Kurumaları için dışarı asılan çamaşırlar ve kasabalı kadınların tahta çubuklarla ördükleri işlemeler çok tanıdık değil mi?





Nemi'de rastladığımız bu köpek de en az kasabalı kadar misafirperverdi :)

27 yorum:

Melange said...

harika bir geziymis..cileklerde takildim kaldim, söyle bir elimi daldiriversem..oldu :)
lavanta sirkesini merak ettim, denemeli..cok güzel resimler, ellerinize saglik

Konuşma Baloncuğu said...

Bayıldım.Resimlerde harika. Çilekli sabunlar da çok şeker :)

içimizdeki karnaval said...

harika fotoğraflar , çok keyifli bir gezi olmuştur...Allah içinize sindirsin...Fotolar sayesinde bend e gezmiş kadar oldum :)))
Keyifli pazarlar dilerim :)

Zeynep Özmen Ünlü said...

postun çok güzel. seni tanıdığıma bir kere daha sevindim. gezip tanıttın bize. Roma'ya gidersem çilekli makarna mutlaka deniycem,
sevgiler

E S M İ R said...

çilekli sabunlar (aslında görülmedik değil!)ama nedense beni de öncelikle o sabunlar çekti:)sonra pirinçlerin arasındaki kurutulmuş domates yada büber olabilir onlar da ilginç geldi...ve bize tanıdık gelen diğer çamaşır iplerine asılı kıyafetler ve bir de el işi dantel...velhasıl fotoğrafların her biri fazla söze gerek bırakmayacak kadar renkli ve yeterince konuşkandılar:)

teşekkürler bu güzel paylaşımlarınız için..sağlık ve huzurla nice güzel gezileriniz olsun..

FKH said...

sadece bir gece kaldım bu kasaba'da. ben gittiğimde kıştı böyle güzellikle rasgelemedim ne yazık ki..

ama senin gözünden görmekte güzel. hele meyveler..

sustum ben :/

Berceste said...

Cileklerin kokusu burnuma kadar geldi :) Onlari seven minik parmaklari oper koklarim onlarin yerine :)

Bu tarz dantelin nasil yapildigi da hep merakimi cezbeder, cozemedim gitti...

Buket said...

nekadar güzel yerler, yaşamlar var.sayende gitmiş kadar oluyoruz..

Lô - Lâ said...

romanin baska yuzu .. insan kiyipta yakamaz romayi vallahi .. ne guzel karaler bunlar : )

ALIŞVERİŞ DANIŞMANI said...

Yaş 32 ama sanırım artık emekliye ayrılmamın vakti geldi:)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... said...

Ne güzel bir yermiş,hayran oldum...
Çilekli herşeye de bayıldım , en çok da çilekli makarnaya şaşırdım:))
Bize oraları gezdirdiğiniz için teşekkürler...

MisHale said...

Merhaba facebook da ortak bir arkadaş sayesinde buldum blog unuzu ve ben de çok sevdim bu minik kasabayı, bayramda üç gün Roma dayım :) Nasıl gidilir ki Nemus a ya da gitmeye değer mi ki üç gün kalacak biri için? Şimdiden teşekkür ederim :)

Göçebe said...

MisHale, öncelikle hoşgeldin. Roma'ya sadece üç günlüğüne geleceksen Nemi'ye gitmeni pek önermem. Kısıtlı vaktini şehirde harcaman daha iyi olur.

Nemi'ye en kolay özel araçla gidiliyor. Toplu taşımayla gitmek de mümkün ancak biraz meşakkatli. Anagnina metro istasyonundan kalkan otobüslere binilip daha sonra aktarma yaparak gidilebiliyormuş...

MisHale said...

Ben de gerçekten çok hoş buldum seyyar dünyanızı :) teşekkür ederim diğer gezilerde, yazılarda görüşmek üzere
Sevgiler,

Göçebe said...

Melange, lavanta sirkesi salatalara hoş koku ve aromasıyla çok güzel bir lezzet veriyor.

Konuşma baloncuğu, insanın sabunları yiyesi geliyor değil mi?

İçimizdeki Karnaval, çok teşekkür ederim.

Göçebe said...

Zeynep Özmen Ünlü,beğenmene sevindim, çok teşekkürler.

ESMİR, yazıda da belirttiğim gibi pirinçlerin arasındaki kırmızı şeyler "çilek ". Çilekli risotta yapmak için pirinci, kurutulmuş çilek parçalarıyla birlikte satıyorlardı.

FKH, balkonlardaki sardunyalarla, kıpkırmızı çileklerle bezenmiş dükkanlarla Nemi için en güzel mevsim bahar sanırım.

Berceste, dantelleri nasıl yaptıklarını izledim. Bence normal tığ ile yapılan işlemelerden daha komplike ve daha zor.

Göçebe said...

Buket, çok teşekkürler.

Lô - Lâ, çok teşekkürler. Bu güzelliklere kıyılır mı? :)

Alışveriş Danışmanı, eğer böyle bir lüksün varsa hiç durma derim :)

Baykuş Gözüyle, çok teşekkürler. Çilekli makarnayı ben de merak ediyorum. Bir daha ki sefere muhakkak deneyeceğim.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI said...

Fotoğraflar harika. Bloğunuzu çok beğendim. Daha çok gezin, daha çok fotoğraf paylaşın biz de seyredelim :) Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Berceste said...

O yuzden cok pahalli olsa gerek. Tesekkurler aciklama icin. Anlamam icin gozlerimle gormem lazim :) Ingiltere'de yasiyorken kullanilan malzemeleri muzelerde cok gordum ama yapani goremedim bir turlu :(

Göçebe said...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI, çok teşekkürler.

Berceste, satılık olmadıkları için fiyatlarını bilmiyorum. Şimdi, "çubuklarla işleme yapan kadını neden videoya çekmedim ki " diye hayıflanıyorum. Bir daha ki sefere bu fırsatı kaçırmayacağımdan emin olabilirsin :)

Bolat said...

Güzel resimler, makarnalara bayıldım.

nil said...

Burası ne kadar güzel bir dünya böyle :)

Harika fotoğraflar, ve anlatım elbette, emeğinize, gören gözünüze sağlık.

FASLI said...

İtalya 'ya gidemeden ölmek istemiyorum:)

Göçebe said...

Bolat ve Nil cok tesekkurler.


Faslı, umarım en kısa zamanda dilegin gerceklesir.

özlem said...

Çilekli sabunlara bayıldım, şeker gibi duruyorlar:) Fotoğraflar şahane, bloğunuz çok güzel, mutlaka okuyacağım sevgiler:)

birdutmasali said...

O güzelim Çilekli herbişeyden aldıysan ! :)
PAYLAŞALIM MI ? :)))))

Harikaydı !

birtutamkekik said...

merhabalaar:))sayfanızı tesadüfen keşfettim:)
görsellerinize,anlatımlarınıza bayıldım...
seve seve izliyorum hemen ...
bende sayfama bekliyorum sizi...
gönül dolusu sevgilerimle....