Related Posts with Thumbnails

Thursday, January 26, 2012

Fazıl Say Roma Resitali




      Meraklı dinleyiciler, Fazıl Say'ın piyanosunu incelerlerken.


Fazıl Say,  piyano resitali için Roma'ya gelince ben de senenin ilk haberini onunla yapma fırsatı buldum. La Sapienza Üniversitesi'nin Magna Salonun'daki piyano resitalinde Fazıl Say Bach, Beethoven ve Zimmermann gibi bestecilerden eserler icra etti. Ama beni en çok etkileyen Fazıl Say'ın kendi bestelediği Nazım Hikmet Oratoryosu ve Aşık Veysel'in Kara Toprak isimli eserleri oldu. Aşağıdaki videoda, salondaki atmosferi  hissetmeniz adına konserden çok küçük bir bölüm paylaştım.


 Fazıl Say "Kara Toprak "ı icra ederken eserin girişinde, bağlama efekti verebilmek için elleriyle piyanonun tellerini kapatıyor. Say, bu tekniği deneyerek kendisinin bulduğunu ve dünyada bunu yapan başka biri olmadığını söyledi.

Kara Toprak'ı  dinlerken nasıl gururlandığımı ve duygulandığımı anlatabilmem zor. Haber için çekim yaparken dinleyicilere rahatsızlık vermemek adına iki saat boyunca ayakta dikildim. Ama resitalden ayrıldığımda dilimde " Kara Toprak " türküsü vardı, kalbim ise memleket sevgisiyle doluydu. Tüm bu hissettiklerimin yanında dizlerimin ağrısı  tatlı bir sızı olarak kaldı.

 Kara Toprak by Aşık Veysel

Ve Orhan Veli'nin sevdiğim şu şiirini anımsadım " musiki ruhun gıdasır, musikiye bayılıyorum " .  Böyle zamanlarda iyi ki yaşıyorum ve böyle şeylere şahit oluyorum diyorum.

Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum.

Şiir yazıyorum
Şiir yazıp, eskiler alıyorum
Eskiler verip musikiler alıyorum.

P.S. Yarın sabah Türkiye saati ile 08.30'da TRT Radyo ile canlı telefon bağlantısı yapacağız. İtalya'nın ekonomisini konuşacağız.

1 yorum:

Güven T. said...

Ben de o meraklı dinleyiciler arasında olmak isterdim.. Fazıl Say bu ülkede hala anlaşılamamış dahi bir müzik adamıdır.. Buna rağmen kendisini ülkesine adamıştır.. O hep çalsın, biz hep dinleriz..