Related Posts with Thumbnails

Saturday, February 11, 2012

İtalyan Pizzası Nasıl Yapılır?



Rokalı pizza margarita

Evimize sadece beş dakikalık mesafede olması nedeniyle Sora Pia'ya sık sık  gidiyoruz. 1890 yılından beri hizmet veren restoran sevimli dekorasyonuyla, zengin deniz mahsulleri menüsüyle ve taş fırında pişen pizzalarıyla oldukça keyifli bir yer. Her şeyden önemlisi masalarda bembeyaz bez peçeteler kullanılıyor. Bence bir restoranın kalitesi ve işine gösterdiği özen kullandığı peçeteden anlaşılabiliyor.

Balıkları ve makarnaları da oldukça başarılı olmasına rağmen açık ara favorimiz taş fırında pişen Roma usulü pizzaları. Sora Pia'nın pizza şefi Antonio'dan izin isteyip, kendisini pizzaları yaparken videoya aldım. 





                   Antonio, hamurları açtıktan sonra beş dakika tezgahın üzerinde dinlendirdi.



Soldaki "pizza funghi porcini" (porcini mantarlı -bizde ayı mantarı deniyor-), ortadaki "pizza quattro formaggi" (dört peynirli -mozzarella, ricotta, gorgonzola ve parmesan- pizza) ve sonuncusu  "pizza Margherita con rucola" (rokalı margarita pizza).


Porçini mantarlı pizza

Bu pizzaların en önemli özellikleri taş fırında pişirilmeleri. Ama evde de yapılabilir. En azından öğrenmek adına deneyeceğim.

Not :  Bu zamana kadar gittiğim hiçbir restoranda eldiven giyip pizza, makarna hazırlayan bir İtalyan şef görmedim.


4 yorum:

Berceste said...

E canim cekti ama simdi benim :)

Ben bugune kadar hic eldiven giyerek calisan sef gormedim. TV programi yapanlardan bahsediyorum elbet. Bizim butun televizyon programlarinda o eldiven takintisi niye bir cozebilsem!

Ayrica elleri iyi yikamak onemli olan. O plastik seyin degdigi yemekler yenir mi diye dusunmekten de kendimi alamiyorum!

Göçebe said...

Berceste,istediğin pizza olsun hemen göndereyim. :)

Sözüm ona Avrupa'da yaşıyoruz ya buna rağmen kimsenin eldiven takıntısı yok. Sandviçleri falan da çıplak elle hazırlıyorlar.O plastik eldivenlerin çok hijyenik olmadığı konusunda seninle hem fikirim ama... Açıkcası tanımadığım, ellerinin temiz olup olmadığından emin olamadığım birisinin eldiven kullanmasını tercih ederim

Füsun T. said...

Valla eldiven kullansınlar nolur. Lüks yada orta sınıf hiç farketmez, bazen öyle şeylere tanık oluyorum ki, bir daha oradan yemek yiyemiyorum.
Bu İtalyan pizzası bizim lahmacun misali :) hamurun tarifini biliyor musunuz sevgili Göçebe ? Biz de öğrensek biliyorsanız. :)

deniz said...

Ben normal şartlarda pizza sevmeyen biri olarak (ki bizim karışık ve mideye oturtulmak üzere yapılan şeylere bu ismi vermek yanlış) italya da yediğim özellikle patlıcanlı kabaklı ve mantarlı pizzaları özlemle anıyorum. bu videoları görünce denemek geldi içimden.