Related Posts with Thumbnails

Friday, February 17, 2012

ROMA USULÜ ENGİNAR ( Carciofi Alla Romana )




Malzemeler :

  • İnce yapraklı enginar
  • Zeytinyağı
  • Sarımsak
  • Limon 
  • Maydonoz
  • Tuz
Hazırlanışı:

  • Enginarların kalın yapraklarını soyup, yıkayın. Ama sapını koparmayın.
  • Enginarları ortadan ikiye kesin. Eğer varsa ortadaki tüylü kısmı alın ve tencereye yerleştirin.
  • Her yarım enginar için tencereye bir küçük kahve fincanı su, bir yemek kaşığı zeytinyağı, çok küçük bir diş sarımsağın yarısını  ve bir kaç damla limon suyu ekleyin.
  • Enginarlar yumuşayıp, suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirin.
  • Maydonozlarla süsleyip, ılık servis edin.







P.S.1: S.A.I.D.'de yediğim enginar da aşağı yukarı aynı yöntemle hazırlanmıştı. Ama tuzu, sarımsağı ve maydonozu eksik olduğu için tadı pek bir şeye benzemiyordu.

P.S.2: YH ilk kez enginar yedi. " Hmm kabak, mis mis " diyerek bir tanesini bitirdi. 

7 yorum:

derya ö. said...

sevgili Mehtap, çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık. Ben genelde çanak olarak yapıyorum, ama bunu da denemek lazım zamanı gelince:) sevgiler, iyi hafta sonları...

Recep Altun; said...

Merhabalar,

Her ne kadar mutfak ile aram iyi olmasa da "Can boğazdan gelir" atasözünü de yabana atmadığım için blogger arkadaşlığımı sürdürdüğüm tüm blog sayfalarındaki yemek tariflerine bakar ve elimden geldiğince birşeyler yazmaya gayret ederim. Şimdi enginardan nasıl yemek yapıldığını bilseydim nasıl bir ahkam keserdim. Ama bu konuda bir hiç olduğum için bu konuda hiç ahkam kesemiyorum. Ancak; "elinize emeğinize sağlık, çok lezzetli olduğu hem görüntüsünden hem de tarifinde kullandığınız malzemelerden anlaşılıyor" diyebiliyorum.

Selam ve dualarımla.

Kiraz Çekirdeği said...

Nefis görünüyor, tam da diyet koruma dönemime uygun, elinize sağlık...

Zamandan Sızan said...

En sevdiğimdir kendisi!

Berceste said...

Saskin kedi :) Kabak ha! Vay canina :)

siyahkuğu said...

ilginçç hiç yemedim!

baisse said...

Ellerinize sağlık, harika gözüküyor. Enginar çok faydalı bir sebze. Bugün ilkbahar sebzelerini faydaları ile ilgili bir yazı okudum ve ilgilenenler olursa, paylaşmak istiyorum.

http://istanbella.com/saglik/diyet-beslenme/ilkbahar-mucizesi-sebzeler/