Related Posts with Thumbnails

Tuesday, February 14, 2012

ROMALILAR AŞKLARINI KİLİTLİYORLAR



Roma'daki Ponte Milvio "aşıklar köprüsü " olarak bilinir. Çünkü İtalyan gençler, üzerlerine sevgililerinin ve kendilerinin isimlerini yazdıkları kilitleri bu köprünün demir parmaklarına asıp anahtarlarını da Tiber Nehri'ne atarlar. Aşklarının kilitlenip, bir ömür boyu sürmesi adına. 



Aslında çok eski bir batıl inanış değil bu. Federico Moccia'nın 1996 ve 2002 yıllarında basılan Göğün Üç Metre Üzerinde ( Tre Metri il Cielo) ve Seni Çok Arzuluyorum ( Ho Voglia di Te) isimli kitaplarında bahsi geçen kilit asmak inanışı daha sonra halk tarafından gelenek haline getirilmiş. Hatta insanlar bu kilitleri asmaya başladıklarında kurban olarak seçtikleri elektrik direği adeta bir dilek ağacına dönüşmüş. Daha sonra elektrik direği kilitlerin ağırlığına dayanamayıp devrilince de belediye direklere kilit asmayı yasaklamış. Ama bu durum sonsuza dek birlikte olmak isteyen aşıkları pes ettirememiş. Çünkü  hala köprünün metal parmaklıklarına  kilit asmaya devam ediyorlar.


Kısacası Aşk Çeşmesi'ne para atarak aşk dilemek, Ponte Milvio köprüsüne kilit asarak aşk kilitlemek Roma'da Sevgililer Günü'nün olmazsa olmazları.

Not 1: Elif Şafak, Brüksel'deki meşhur Türk mahallesindeki izlenimlerini anlattığı yazısının sonunu  " aşk dediğin lastik kaçırmayan dirayetli bir çorap gibi olmalı " diyerek bağlamıştı. Ben çok sevdim bu betimlemeyi. 

Not 2: Sevgililer gününden nefret ettiğimi söylemiş miydim? Kırmızı güller, mumlar, kapli yastıklar, pofuduk ayılar....Avam bir tabirle böğğğhh.

11 yorum:

alkım said...

yeni keşfettim seyyar dünyam'ı ve çok sevdim. özellikle afrika ile ilgili yazılarınızı hevesle okuyacaağım. gezmeyi seven biri olarak afrika henüz dilini çözmediğim bir kara. çok da merak ediyorum.

sevgiler.

Gülsen said...

Aslında her çiftin bir özel bir günü vardır. Ama sistem detayları sevmez, farklılıktan hoşlanmaz, çeşitlilik sinirini bozar. Var gücüyle kendi tüketici formülünü dayatır. 14 Şubat bir yanıyla tüketim kültürünün bir uzantısıdır elbet, bir yanıyla da sistemin tek tipçi yanını ifşa eder

ama resimler çok hoştu :)))

Met said...

güzel bir şey bu. çaput bağlamaya da benzemiyor daha farklı.
bir gün roma'ya gidersem ve yalnız olmazsam, yapacağım bir iş olsun bu.

derya ö. said...

Sevgili Mehtap, bloğun çok güzel,yeni keşfettim ve gerçekten çok beğendim. Bu arada yıllardır gidip görmeyi arzuladığım ama gitmeye bir türlü fırsat bulamadığım bir ülkede yaşıyorsun:))) Ve evet, ben de sevgililer gününde her yerde çiçek, kalp, ayıcık görmekten bööğğyykkk gelenlerdenim:)İzmir'den kocaman sevgiler...

Göçebe said...

Çok teşekkürler Alkım. Afrika'nın benim hayatımda da çok önemli bir yeri vardır. O kadar çok seviyorum ki orayı oğlumu Afrika topraklarında dünyaya getirdim ;)

Göçebe said...

Gülsen, 14 Şubat Sevgililer Günü gibi uyduruktan kutlamaları, detayları sevmeyen sistemleri ve bu sistemlerin bir parçası olmayı reddediyorum.

Yazan anarşist ruhlu göçebe ;)

Göçebe said...

Met, Romalılar hoşlandıkları kişileri kendilerine bağlamak için de yapıyorlar bunu. Sevgilinin olması şart değil yani :P

Göçebe said...

Çok teşekkürler Derya Ö. . Roma'yı kim görmek istemez ki?
Burada yaşamanın keyfini çıkartıyorum ben de ;)

Recep Altun; said...

Merhabalar,

Romalılar aşklarını bir asma kilitle kilitleyip, anahtarlarını da nehre atıyorlarmış ya, bu gerçekten çok ilginç ve güzel bir olay. Romalıların bu ilginç adetini sizin göçebeliğiniz sayesinde öğrenmiş olduk. Değil mi? Çok teşekkür ederim bu güzel paylaşımınız için. Blog sayfanızı aşağılara doğru inerek inceledim, karnaval görüntüleri de çok güzeldi. Ben de dünyayı görmeyi, gezmeyi çok seviyorum ama, malum olduğu üzere göçebe olabilmek için bazı şeylere sahip olmak gerekiyor.

Fırsat elinizdeyken, fırsatları iyi değerlendirin. Çünkü bir daha geri dönmek mümkün olmuyor.

Blog syfanızdan çok memnun olarak ayrılıyorum. Sizi bundan sonra daha sık ziyaret etmeye çalışacağım. Selam ve dualarımla.

Göçebe said...

Teşekkürler Recep Altun Bey.

Füsun T. said...

Ismarlama olmuyor mu acaba, Roma da olan biri bizim adımızı yazsa ve kilitlese. :))
Blogumdan bu sayfaya yönlendirme yaptım, çok hoşuma gitti. :)

Yazılarınızı zevkle takip ediyorum , sevgiler.