Related Posts with Thumbnails

Friday, February 10, 2012

SAID, Roma'da Eski Bir Çikolata Fabrikası


S.A.I.D, 1923 yılında Roma'da çikolata fabrikası olarak açılan  ama daha sonraki yıllarda restoran olarak hizmet vermeye başlamış bir yer. İlk zamanlarda İsviçreli bir fabrikayla birlikte Zürih isminde çikolatalar üreten  kurucusu Aldo de Maura, yabancılardan hoşlanmayan kesim tarafından tepki alınca fabrikasının ismini Societa Anonima Industria Dolciumi olarak değiştirmiş. S.A.I.D de bu ismin kısaltması. Aslında isminden dolayı hala tepki aldığı söyleniyor. 


SAID restoran olarak hizmet vermeye başlayınca,  çikolata yapımında kullanılan makineler de  dekorasyonun  bir parçası haline gelmişler. Bu vesileyle çikolata kazanları arasında kurulu masalarda çikolata yemenin hazzını da yaşamış oluyorsunuz.







Duvarda asılı duran onlarca çikolata kalıbını görünce işlerinin ne kadar ehli olduklarını anlamam uzun sürmedi.



Restorandan içeri girip harika çikolataları gördüğüm anda kendimi adeta  bir masal kahramanı gibi hissettim. ( Abartma Mehtap! ) Hani şu  kötü cadının çikolatadan evine giren Hansel ve Gretel gibi.




Ayrıca SAID'in, özellikle yaz ayları için ideal olan böyle şirin mi şirin bir bahçesi var.



 Bir de mutfak kısmının cam bölmeyle ayrılmasını çok sevdim. İtalyan şeflerin gülen yüzlerinden bu işi keyifle yaptıkları belli oluyor.


Gelgelelim yemeklere... Ekmekleri ve galetaları muhteşemdi. Zaten kaç sepet galeta yediğimizi hatırlamıyorum bile. Belki ben yanlış bir tercih yaptım bilemeyeceğim ama  istediğim makarna ı-ıh olmamıştı. Ağzının tadını bilen, yemek yemeden önce her şeyi ama her şeyi koklayan YH  bu makarnayı ağzına bile sürmedi.



Bir taraftan yerken  diğer taraftan da " bu enginarda bir şeyler eksik ama ne?  " derken buldum kendimi. Sonunda da eksik olan şeyin tuz ve sarımsak olduğuna karar verdim. Çünkü yerken ağzıma çok fazla haşlanmış enginar tadı geliyordu. Tuzun ve sarımsağın o bildiğimiz aroması yoktu.




Ama tatlıları, çikolataları tek kelimeyle olağanüstüydü. Size tavsiyem eğer bir gün buraya yolunuz düşerse yemekten ziyade tatlı yemeye gidin. Bu işi gerçekten biliyorlar benden söylemesi.


SAID:

San Lorenzo  yakınında
Telefon:+39 06 4469204
Haftanın 7 günü sabah 10.00'dan akşam 12.30'a kadar açık.

12 yorum:

Vladimir said...

Oralara kadar gidip bu güzel yeri bulabilmem zayıf bir ihtimal ancak, güzel resimler ve anlatım ile sanki oraya gitmiş kadar oldum. Teşekkürler :)

greta said...

bayıldım, umarım bir gün yolum düşer :)

Göçebe said...

Roma'ya gelip SAID'e gitmemek olmaz ama :) Hayat bu, kimin ne zaman nerede olacağı belli olmaz Vladimir.

Göçebe said...

Teşekkürler Greta. Umarım senin de br gün yolun düşer ;)

Berna said...

Aklım gitti çikolataları ve o şirin bahçeyi görünce :) Ne güzel bir yermiş bu. Yazmalı bir kenara, belli mi olur bir gün yolum düşer ;)

Sevgiler...

Berna said...

Yorumları okumadan yorum yazarsam olacağı bu :)) Herkes yolunun düşmesinden bahsetmiş, ben de dahil :))))

Berceste said...

Himmm sadece o siseler icin bile o cikolatalar alinabilir :) Ama ben icindeki soya lesitinini sorgularim simdi :P

canavar said...

sadece blogun yüzünden Roma'ya tekrar gelmeyi düşünmeye başladım :) biraz vicdansızsın :)

Göçebe said...

Canavar, o zaman Roma'ya gelmek için iyi bir sebebin var demektir ;) Buna vesile olduysak ne mutlu bize .

Göçebe said...

Ah Berceste, bu çikolataların Michel Cluizel çikolataları gibi yumurta ile yapıldıklarından % 100 eminim desem yalan söylemiş olurum. Ama bir dahaki sefere soya lesitini kullanıp kullanmadıklarını mutlaka soracağım. Yumurta ile yapmışlarsa bir tane de sana alıp göndereceğim ;)

Göçebe said...

Berna, umarım bir gün yolun Roma'ya düşer ve SAID de benim yerime de çikolata yersin :)

biricitconsungunlugu said...

cıkolatalar harıka gorunuyor bayıldım bayıldım :)