Related Posts with Thumbnails

Tuesday, March 6, 2012

Roma'da Graffiti Sanatı


Graffitiyi vandalizm olarak düşünenlerdendim ben de. Basit anlamıyla resimlerle ve yazılarla kendini anlatma biçimi olan graffiti benim için duvarların, kapıların, kamu alanların... izin alınmadan sprey boyalarla boyanması ve çirkinleştirilmesi anlamına geliyordu. Ta ki Roma'ya gelene kadar. 

Roma'ya geldikten sonra graffitiyi bir sanat dalı olarak görmeye ve saygı duymaya başladım. Roma sokaklarında çektiğim fotoğraflar da bu konudaki haklılığımı gösteriyor. Bir taraftan resimlerin estetik olarak ne kadar güzel olduğunu düşünürken diğer taraftan da çizen insanların psikolojisini merak ediyorum. Freud, çocuğun resim çalışmasının bilinç altında yatan istek ve korkulardan büyük ölçüde etkilendiğini söyler ya. Hatta psikologlar da çocukların yaptıkları resimlere bakarak iç dünyalarını tanımaya çalışırlar. Bu durum bence graffiti sanatçılarının çalışmaları için de geçerli.











8 yorum:

neslice tarifler said...

Ne kadar renkli bir blog. Tanıdığıma sevindim :)

Mehmet Bilgehan Merki said...

Güzel bir konu, güzel resimler, güzel yorum. Teşekkürler, Sevgiler.

Vladimir said...

Muhteşem, insanın içini aydınlatan grafittiler bunlar. İnsan içinde ne varsa onu koyabiliyor elbette dışına. Gelip bir de İzmir, Ankara ve İstanbul'daki nefret yüklü duvar karalamalarına bakmak lazım.

~♥ Nurs..~ said...

Duvarlara yapılan bu resimler benimde çoğu zaman ilgimi çekiyor. Ve gerçekten insanların bu başarısına bazen ağzım açık kalıyor. Ciddi yetenek isteyen bir iş.

esra cem said...

bunlar bildigin sanatsal cizimler bizimkilerle kiyaslandiginda :)) gercekten fotograflar cok guzel olmus.bu arada blogunun ismini cok sevdim gezmelerine de imrendim:) sevgiler

yoldy35 said...

Yazılarınızı gityat.com ' da paylaşabilir, sitenizi tanıtabilir ve kendi kanalınızı kurabilirsiniz. Sizi de aramızda görmek bizi çok mutlu eder.

zeys said...

bu duvarlar resmen sanat eserı!
bu arada 3 adet ayakkabı hedıye edıyorum..cekılıse beklerım :)
http://zeysfashionroom.blogspot.com/2012/05/dikkat-hediye-varrrrr-giveaway.html

Yemekheyecani (Emel) said...

Merhaba...
Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
sende buyur gel cok sevinirim :-))

sevgiler...