Related Posts with Thumbnails

Thursday, March 1, 2012

Kremalı Mantar Çorbası ( Kurutulmuş Porçini mantarı ve Funghi Pioppino ile)


Malzemeler:

  • Porcini mantarı, kültür mantarı, istiridye mantarı ve funghi pioppino ( Türkçesini ne yazık ki bilmiyorum )  
  • Bir soğan
  • 200 ml krema
  • 2 yemek kaşığı un
  • Bir çay kaşığı toz şeker (mümkünse esmer şeker)
  • Su
  • Zeytinyağı
  • Tuz
  • Karabiber
Hazırlanışı:
  • Kurutulmuş porçini mantarlarını 3-4 dakika kaynamış suda bekletin. Sakın suyla birlikte kaynatmayın.
  • Başka bir tencereye  doğradığınız soğanları ekleyip bir çay kaşığı şeker ile birlikte çok kısık ateşte karamalize olana kadar pişirin. 
  • Soğanların üzerine unu ilave edip kavrulana kadar karıştırın. 
  • Ocağın altını biraz açın ve  doğradığınız mantarlar ile tuzu ekleyip, mantarlar suyunu çekene kadar pişirin.
  • Daha sonra tencereye yaklaşık olarak 4 su bardağı kaynamış su ilave edip, tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte mantarlar yumuşayana kadar pişirin.
  • Pişen mantarları blenderdan geçirin.
  • Kremasını ekleyip bir taşım daha kaynatın. (Eğer çorba çok koyu olursa bu aşamada birazcık daha kaynamış su ilave edebilirsiniz.)
  • Krema, çekilmiş taze karabiber ve maydanoz ile birlikte servise hazırlayın.
Afiyet Olsun


Not1: Bu sitede 282 tane mantar çorbası tarifi var.
Not2: Mantarlar yıkandığı zaman su emdiğine dair bir rivayet olsa da, ben % 90'ı zaten sudan ibaret olsan mantarları ovalaya ovalaya akan suda yıkıyorum.  Ama kararmamaları için suda bekletmiyorum.
Not2: Un yerine bir tane çok küçük patates konulabilir. Patatesin tadı mantarı bastırdığı için ben un koymayı tercih ediyorum.







Mantarla arası iyi olmayan YH bu çorbayı severek içti. Yemekleri hazırlarken bana yardım etmesine izin vermem çok işe yarıyor. 

10 yorum:

u.aydin said...

ellerine sglik,en cok sevdigim corbalardandir.sevgilerle.

HERDEMLEZZET ~ARZU~ said...

müthiş bir çorba olmuşşşşş... ellerinize sağlık bu arada türkçesi kayın mantarı sevgilerle:)

Marcela Gmd said...

Very rich!!!
besos, desde España, Marcela♥

Berceste said...

Evet suda yikanmazmis, kultur mantarindan cok da dogadakiler. Firca ile temizlemek dogrusu imis. Naylon posette asla tutmamaliymis zehirlermis! (Jilber bey'in mantar seminerinden notlar!)

O bir suru mantarin oldugu fotograf nereden?

Göçebe said...

Dilek, fotoğrafları ben çektim. Son fotoğraftaki küçük parmaklar da YH'ye ait :)

Cihan said...

ellerinize saglik
mantarlar cok guzel duruyor........
ama malesef bizler kultur mantarina talim ediyoruz:))))))))
sevgiler

Berceste said...

Tamam da nereden fotograf? Orman gezisi, egitmen esliginde mantar turu vs vs gibi, anisini merak ettim yahu :)

Berceste said...

Bir de o minik eli yerim ben :) Onu da soylemeyi unutumusum...

Göçebe said...

Dilek bu fotoğrafı orman gezisinde ya da eğitmen eşliğinde mantar turunda çektiğimi söylemeyi çok isterdim ama ı- ıh değil. Alaylım henüz. Mantarları marketten alıp fotoğraflarını evde çektim :)

Mehmet Poyraz said...

kaliteli resimler ve hoş bir tarif tebrikler teşekkürler...