Related Posts with Thumbnails

Sunday, March 4, 2012

Roma'nın Gastronomik Kafesi "CASTRONİ"


Castroni; gerek İtalyan, Türk, Japon, Ortadoğu, Tayland ve Hint gibi dünya mutfaklarına ait gastronomik lezzetleri birarada barındırmasıyla gerekse taze çekilmiş kahve ile hazırladıkları espressolar ile hem Romalıların hem de turistlerin uğrak noktası. Roma'da  bana tahin, bulgur, Hazer Baba Türk lokumu ve Yunanistan'dan gelen asma yaprağı bulabilmenin lüksünü yaşattıkları için benim de favori mekanlarımdan birisi. Bu zamana kadar edindiğim tecrübeyle diyebilirim ki; Roma'da aradığım bir ürün Castroni'de yoksa büyük bir olasılıkla başka hiçbir yerde yoktur.

Türk lezzetlerinin yanı sıra İtalyan makarnaları, risotta için çeşnili pirinçler, değerli zeytin yağları, nohut unu, kestane unu, keçi boynuzu, sushi malzemeleri, ayva marmeladı, zarif ve şık paketleriyle minyatür baharatları ve  daha aklınıza gelmeyecek onlarca ürünü burada bulmak mümkün.




Mürekkep balıklı ( Nero di Seppia)  spagetti. Bunu yerken dişleriniz simsiyah oluyor.


Doğal yollarla renklendirilmiş makarnalar. 



Tam buğday unuyla yapılmış makarnalar.


Risotto için rokalı, yaban mersinli ve ıspanaklı  pirinçler.


Ayrıca bu pirinçlerin çilekli ve bezelyeli olanları da var. 


Truf mantarlı pirinç ve sebzeli tam buğday


Kamut ununundan ekmek, bu şekliyle de yoğurtlu ve fesleğenli çorba yapıyorum.



Ispanaklı ve biberli kuskuslar 



Siyah fasulye. Haşladıktan sonraki görüntüsü pek hoş olmasa da lezzetine dair bir şüpheniz olmasın.


Minyatür baharatlıklar ve zeytinyağları.




Keçi boynuzu.


Bilin bakalım bu ne? :)



Şanslıyım ki 11 tane şubesi olan Castroni'nin bir şubesi de bizim mahallemizde. Ayrıca turistlerin rahatlıkla gidebilecekleri Flaminia ( Aşk Çeşmesi, İspanyol Merdivenleri'ne çok yakın ) ve Ottaviano 'da ( Vatikan'da) da şubeleri mevcut. 

Castroni

Flaminia Şubesi
Via Flaminia 28-32, 00196 Roma

Ottoviano Şubesi 
Via Ottoviano, 55, 00192 Roma 

6 comments:

Berceste said...

Yesil sey ispanak tozu falan mi? :)

Murekkep balikli makarnadan sonra disler fircalaninca o boya cikiyor mu peki?

Bugun pancar rendeledim. Ellerimdeki boyasi uzuuuun sure cikmadi da :)

FKH said...

inanılmaz bi' yer. özellikle çeşit çeşit risottolara bittim! ömrümü burada geçirebilirim. ağzımın sularını akıttığın için sağol. ne desem bilemedim şimdi..

doneyalcın said...

o yeşil şey bildiğin kına... değil mi yoksa???

Tebessüm said...

bayıldım buraya....
o yeşil paket kına galiba:)

özge said...

merhaba blogunuzu devletşahın tavsiiyesiyle keşfettim bayıldım:)4 günlüğüne romaya geliyoruz da size bir sorum var deli demeyin bana ama oğlum alerjik,iinek sütü alerjisi var 20 aylık,beslenmesine çok dikkat ediyorum eskiden ne giyinsem diye düşünürdüm şimdi bu çocuk ne yiyecek diye düşünüyorum ki ne versenz yer yani:)sorum şu keçi sütü markası öneriniz var mı,%100 keçi midir,bir de %100 keçi peyniri bulur muyum yanımda getireyim mi,bir de ayıplamayın nolur zeytinyağlı sebze yemeği falan bulurum dğil mi yedirecek?şimdiden teşekkürler sevgiler:)

Göçebe said...

Özge, Roma'da İngrande isimli süper markette keçi sütü ve keçi peyniri bulabilirsiniz. Keçi sütünde zaten tek bir marka var ama keçi peynirinde birkaç tane seçenek söz konusu. Krem keçi peyniri, dilimlenmiş keçi peyniri... Yalnız bahsettiğim süper market Via Aurelia'da Şehir merkezindeki marketler daha çok turistlerin uğrak noktası oldukları için keçi sütü sattıklarını düşünmüyorum. Bunun dışında bu ürünleri % 100 keçi sütünden yapılmış olduğuna inanarak alıyoruz. Ürünlerin kalite kontrolü Türkiye'den daha güvenilir olduğu düşüncesiyle içimiz az da olsa rahat. Ama aldığım günlük sütün dolapta iki hafta nasıl beklediğine dair de kafamda soru işaretleri var.

Türkiye'deki gibi zeytinyağlı sebze yemeği bulamazsınız. Fakat zeytinyağlı enginarı deneyebilirsiniz. Sebzeli makarna ve pizzaları da güzel.

p.s. Kulladnığım keçi sütünün ve keçi peynirlerinin fotoğraflarını çektim. Bunları seyyardunyam@ymail.com'dan gönderebilirim.